کسب درآمد با فتوشاپ
کسب درآمد با فتوشاپ
با فتوشاپ میتوانید خالق شگفتی ها شوید:
شرکت ادوبی به عنوان توسعهدهندهی اصلی نرم افزار فتوشاپ همواره سعی داشته است در دنیای بی پایان خلاقیت با طراحان خوش ذوق همراه شود و تقریبا در تمام به روزرسانی های خود به کاربرانش ثابت کرده است که چند قدمی جلوتر از نبوغ اکثر آن ها گام بر میدارد.
هر کاربر، پس از آشنایی نسبی با نرم افزار فتوشاپ به این موضوع پی میبرد که ادوبی تمام سعی خود را کرده تا نیاز او را به هر ابزار و امکاناتی تا حد ممکن برآورده کند و با تمام Skillهای خود دست طراحان را در خلق مفهومی ترین و چشم نواز ترین اثر کاملا باز گذاشته و حتی میتواند او را در مسیر بهبود طرحش راهنمایی کند.
بطور مثال ابزار Brush که گستردگی و تعداد بیشمار قلمهای آن شما را در پردازش کوچک ترین جزئیات تا گسترده ترین خطوط طرحتان همراهی مینماید. این تنوع در طرح های قلم گاها شما را بی نیاز از صرف زمان های طولانی برای ایجاد اشکال مختلف و حتی سایه روشنهای دقیق میکند.
جادوی برنامهنویسان شرکت فتوشاپ در کنار مهارت و ذهن شما سرانجام به خلق طرح های بینظیری منتهی میشود.
کسب درآمد با فتوشاپ
کسب درآمد با فراگیری فتوشاپ
فردی که در صدد یادگیری و تسلط بر دانش طراحی میباشد، پروسه ی یادگیری را باید با نرم افزار فتوشاپ آغاز کند. چرا که برنامه ی فتوشاپ به عنوان نرم افزار پایه و مبنای دانش گرافیک و همچنین الگو و اساس طراحی بسیاری از نرم افزار های دیگر معرفی شده است و برای تسلط لازم و کافی بر این نرم افزار تنها گذراندن دوره ای کاربردی زیر نظر اساتید کار آزموده و متخصص شما را قادر می سازد به عنوان ادیتور عکس یا طراح گرافیک بلافاصله وارد بازار کار شوید.
توجه کنید که یادگیری اصولی فتوشاپ در میزان تسلط شما به دانش طراحی بسیار مهم است.
کسب درآمد با فتوشاپ
کسب درآمد با فتوشاپ
فتوشاپ چه امکاناتی را در اختیار طراحان قرار میدهد؟
لازم است بدانید یکی از اولین کاربردها و چالشهایی که نرم افزار فتوشاپ در جهت پرداختن به آن توسعه پیدا کرد مهارت ویرایش، بازسازی، ترکیب، ادیت و روتوش عکسها و تصاویر بود.
سپس شرکت ادوبی و برنامه نویسانش با حجم زیادی از پیشنهادات و درخواست های بخش انبوهی از کاربران، متوجه پتانسیل به شدت زیاد این نرم افزار شدند و حالا پس از گذشت سالها فتوشاپ به اندازهای تکامل پیدا کرده که اکنون قادر است به طیف عظیمی از نیازهای طراحان اعم از ساخت و طراحی لوگو، پوستر، بنر، انواع تصاویر دوبعدی و سه بعدی، بروشور، کاتولوگ، لیبل، انواع بسته بندی، جلد کتاب، کارت ویزیت و حتی صفحات وب و … پاسخ دهد.
متعاقبا زمانی که شما تسلط کافی به این موضوعات پیدا کردید، بخش بزرگی از بازارکار طراحان را متوجه خود می کنید.
در ادامه به بررسی هر یک از این مهارتها می پردازیم:
مهارت Edit و بازسازی و روتوش عکس ها:
روتوش و ادیت عکسها و تصاویر یکی از ابتداییترین و کاربردیترین مهارت هایی است که شما پس از یادگیری فتوشاپ بر آن تسلط می یابید. یکی از بارزترین ویژگیها و کاربردهای فتوشاپ که آن را به یک نرم افزار بی رقیب و قدرتمند تبدیل کرده ویرایش تصاویر است.
بازارکار و نیاز به این مهارت در بازار مشاغل فعلی ایران بسیار وسیع و همواره پر تقاضاست. به طوری که تقریبا مرحله ی دوم تمام عکاسیها، رتوش و تنظیم نور و کنتراست آن است و به همین دلیل بازار کار دائمی و پر متقاضی آن همواره مورد توجه گرافیستها میباشد.
بازار کار رتوش و خدمات بهینه سازی دیجیتال:
روتوش و خدمات بهینهسازی دیجیتال در حال حاضر بسیار پرطرفدار هستند و شما میتوانید از مزیت تسلط بر فتوشاپ برای بدست آوردن درآمدی آسان استفاده کنید. شغل شما در این زمینه این است که در عکس های دیجیتال مشتریان خود را تغییراتی ایجاد کنید و آنها را به نوعی به یک اثر هنری تبدیل کنید.
شما میتوانید هر کاری را با یک عکس انجام دهید، عکسهای بیشتری را به آن اضافه کنید و شخصیتها یا اشیاء غیرضروری را کنار بگذارید، جلوههای ویژهای مانند رنگ، بافت پس زمینه و … را به عکس اضافه و یا از آن حذف کنید و همچنین میتوانید یک عکس سیاه و سفید قدیمی را به عکس رنگی با رنگ هایی باور پذیر تبدیل کنید.
همچنین مهارت شما در بازسازی و یا ترمیم عکس نیز یک سرویس پر درخواست است. در این زمینه، شما باید عکسهای قدیمی و آسیب دیده را با اصلاح رنگ، حذف تصاویر پس زمینه یا ارائه افکتهای هنری و حذف خطوط حاصل از آسیب های فیزیکی را رتوش کنید.
طراحی لوگو و آیکون:
طراحی لوگو یکی از مهارت های سخت اما جالب و خلاقانه ای است که طراحان حرفه ای از آن کسب در آمد میکنند. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و سطح بالای آگاهی عمومی جامعه، هر فردی که به تازگی کسب و کاری را شروع میکند، به طور پیش فرض از این موضوع آگاهی دارد که برای کسب درآمد بیشتر نیاز به برندسازی به صورت حرفهای دارد.
یک کسب و کار خوب و آینده دار با یک لوگوی خوب و حرفه ای شناخته میشود. در نتیجه به جرئت می توان گفت تمام کسب کارهای جدید نیازمند لوگوی خلاقانه و مرتبط با حوضه ی فعالیتشان هستند.
کسب درآمد از طراحی لوگو به میزان خلاقیت و حرفهای بودن شما بستگی دارد. اینکه چه نمونه کاری از خود ارائه دهید یا اینکه با چه سازمانهایی همکاری داشتهاید به شما کمک میکند تا درآینده همکاریهای حرفهایتری را تجربه کنید.
طراحی پوستر با فتوشاپ
پوستر، طرح گرافیکی، نقاشی و یا نوشتهای است که برای جلب توجه و اطلاعرسانی دربارهی محتوایی خاص در معرض دید عموم نصب میشود. از آنجایی که پوسترها در مکانهای پرتردد و شلوغ نصب میشوند و بیشتر مورد توجه افراد قرار میگیرند، راهی مناسب برای معرفی کسب وکار است.
اغلب کسبوکارها از طراحی پوستر برای بازاریابی و معرفی کار خود استفاده میکنند و برای آن سرمایه گذاری میکنند.
طراحی پوستر تبلیغاتی، همواره یکی از بهترین و پولسازترین طراحی ها است. طراحی پوستر تبلیغاتی فقط نیاز به خلاقیت و جسارت دارد و اگر طرح شما پتانسیل لازم را داشته باشد، گاها حتی میتواند احساسات افراد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
طراحی پوستر به طور معمول در دو نوع تبلیغاتی و هنری دسته بندی میشود. هر چقدر که کار شما حرفهای و خلاقانه باشد میتواند هزینهی طراحی شما را هم افزایش میدهد.
پوستر معمولا در سایزهای بزرگ طراحی میشود و به همین دلیل در طراحی، دست گرافیست برای استفاده از اشکال گرافیکی بزرگتر و گویاتر باز است.بازخورد و احتمال بازدید مشتریان از پوستر به نسبت بیشتر است. چرا که در این نوع تبلیغات حجم اطلاعات چندان زیاد نبوده و سریعاً محتوا و منظور کارفرما به بیننده القا میشود.