17 روش در تصویرگری و طراحی گرافیکی در سال 2021
در این بخش از مطالب گرافیکی وب سایت چاپیرو قصد داریم شما را با امری مهم و ضروری، در زمینه تصویرسازی آشنا کنیم.
این بخش در مورد روندها و روش های مختلف در تصویرگری و طراحی گرافیک است که می تواند به شما کمک می کند که در تصویرسازی به اندازه کافی زبده و حرفه ای شوید و حتی اگاهی های لازم را برای تخلیه خلاقیت خود در تصویرسازی بدست آورید.
اگر به نکات ذکر شده در وب سایت چاپیرو توجه لازم را داشته باشید، می توانید به راحتی در تصویرسازی های خود اوج خلاقیت خودتان را نشان دهید.
پس با ما همراه باشید تا به 17 روند مهم در تصویرگری و طراحی گرافیکی بپردازیم.
تصویرگری و طراحی گرافیکی
آغاز یک سال جدید و نو در راه است که با سرعت موشک نیز در حال گذر است و وقت آن رسیده است که نگاهی به گذشته خود بیندازیم، آنچه را که با آن پیش رو شده ایم را به یادمان بیاوریم و تحلیل کنیم.
زمان مناسب برای بررسی آنچه در طراحی سنتی اتفاق افتاده است ، رسیده است.
این مطلب به گرافیک اختصاص داده شده است پس با ما همراه باشید!
طراحی خطی
یکی از روندها در طراحی گرافیک که همین امسال باب و ترند شده است طراحی خطی است.
بر اساس محبوبیت خطوط گرافیکی و تایپوگرافی این هنر به سطح دیگری منتقل شده است.
شکستن تناسب ها
در سال 2019 برای یک نقاشی دیجیتال، روند نسبت های در هم شکسته موقعیتهای محکم تر و بهتری را هم بدست آورده است.
یعنی سعی بر عدم رعایت تناسب در طراحی ها دیده شده است. این روند در سال گذشته نیز آغاز شد.
اما امسال می توان به تنوع شگفت انگیز سبک ها، طرح ها ، اغراق یا ریزه کاری ها و استعاره های تصویری دست پیدا کرد.
چنین رویکرد گرافیکی قطعاً در تعیین اصالت بصری، که آرزویی از سوی برندها دارد، بسیار موثر است.
هنوز هم ، برای انجام هماهنگی های آن، نیاز به استعداد واقعی هنری از تصویرگر است: برای شکستن قوانین، باید آنها را کاملاً و به خوبی بشناسید.
ترکیب پویا
در این سال 2021 بسیاری از نمونه های طراحی گرافیکی و آثار هنری دیجیتال بر اساس ترکیبات پویا پدید آمده اند.
شاید، دنیای مدرن و با سرعت واقعی این روند را پیش ببرد:
اما ما شخصیت ها و عناصر گرافیکی را بیشتر و بیشتر می بینیم که در حال حرکت، دویدن، پرواز، شنا، دوچرخه سواری و… هستند، و به جز ایستادن، کاری انجام می دهند.
این یعنی یک کاراکترهای گرافیکی در حالت ها و پوزیشن های مختلف و متفاوت .
هنر سه بعدی و انیمیشن
به نظر می رسد که روند گرافیکی در سال جاری با پوشش چندین وظیفه و هدف طراحی، به محبوبیت بیشتری رسیده است.
جای تعجب نیست: هنر سه بعدی در صورت لزوم به طرح شما عمق و واقع گرایی می بخشد، به طراحان اجازه می دهد تا از مرزهای دو بعدی فراتر بروند و ارتباطات محکمی با دنیای اشیا فیزیکی ایجاد کنند.
گرادیانت
تکنیک گرادیانت در گرافیک هنوز مد است، مخصوصا زمانی که کار دیجیتالی انجام می دهید. گرادیانت اجازه می دهد تا به تصویر عمق بدهید و سبک جذاب اصلی نیز ایجاد شود.
افکت صوتی بصری
به نظر می رسد افکت بصری یکی از محبوب ترین جلوه های بصری در تصویرگری امسال است. این کار عموما باعث جذاب تر شدن آثار هنری دیجیتال و ایجاد احساسات طبیعی در هنر دیجیتالی می شود.
سورئالیسم (فرا واقع گرایی)
به نظر می رسد امسال هنر دیجیتال بسیار بیشتر از گذشته به هنرهای عالی نزدیک شده است.
یکی از راه های انجام این کار ادغام عناصر سورئالیسم در تصاویر و برندهای تجاری می باشد. این قطعاً نتیجه ای کاملاً مشخص و خارج از چارچوب به شما می دهد، بنابراین هم هنرمندان و هم برندها باید برای انواع بازخورد ها آماده باشند.
نظرات و احساسات در مورد این دیدگاه گرافیکی می تواند مثبت یا بسیار منفی باشد، اما یک چیز مطمئنا وجود دارد:
هیچ کس بی تفاوت نخواهد ماند. آیا این چیزی نیست که مردم و برندها برای رسیدن به آن تلاش می کنند؟
تمایلات ابتدایی
یکی دیگر از روشهای محبوب افزودن هنر کلاسیک به طراحی گرافیک جهات اولیه است. بله درست است ، آن دسته از تصاویر که “بچه من می تواند بهتر نقاشی کند” نامیده می شود.
به هر حال ، کسانی که این جهت خاص هنری را درک می کنند ، از بهترین جنبه های این روند می توانند به خوبی لذت ببرند.
نقاشی اشیا از نمای بالا
اگرچه امروزه می بینیم که این روند جایگاه خود را در عکاسی از دست داده است، اما به نظر می رسد که طراحی گرافیکی و تصویر دیجیتال اهمیتی به این موضوع نمی دهند.
این روند ممکن است از بهترین عکاسان مواد غذایی الهام گرفته شود که هنوز هم هنر خاصی از، تصاویر دقیق و با کیفیت از فضای کار و بسیاری از عوامل دیگر ایجاد می کنند.
به هر حال، به دلیل ابزارها، براش ها و بافت های متنوع، امسال این روند نفس تازه ای در آثار هنری تصویرگران گرفته است.
نقوش هندسی در طراحی گرافیکی
به نظر می رسد هیچ چیزی به اندازه اشکال هندسی و الگوهای آن هارمونیک و واضح نیستند. در این سال ، هندسه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از هنر دیجیتال و برندینگ می باشد.
ترکیبات خلاقانه و الگوهای مبتنی بر آن نیز با توجه به روانشناسی اشکال ، در ایجاد زمینه و احساسات احساسی بسیار موثر هستند.
نقوش طبیعت
یکی از بحث برانگیزترین و محبوب ترین موضوعات سال های اخیر زندگی با احترام به طبیعت و عشق به سیاره مان می باشد.
مطمئناً طراحی و هنرهای گرافیکی به طور متفاوتی به آن پاسخ داده اند.
پالت محدود رنگ
رنگ به عنوان بارزترین و احساسی ترین عامل طراحی گرافیکی، مطمئناً در رتبه بندی ها، مقام اول را به خود اختصاص داده است.
بنابراین ، بیشتر طراحان و گرافیست هاتصمیم می گیرند که طرح های خود را در یک انتخاب بسیار محدود رنگ یا حتی پالت تک رنگ ارائه دهند.
چه چیزی در طراحی گرافیکی پرطرفدار است؟
داغ ترین روند طراحی سال 2021 چه خواهد بود؟ از طراحی ارگانیک گرفته تا هرج و مرج سازمان یافته که دارای نمادی ضد طراحی است را شامل می شود، در اینجا 10 عدد ازبزرگترین روند طراحی وجود دارد که ما پیش بینی می کنیم در سال 2021 تأثیر زیادی داشته باشند.
- طراحی ارگانیک در روند طراحی گرافیک
- طراحی DIY در روند طراحی گرافیک
- طراحی نوستالژی در روند طراحی گرافیک
- تصویر در روند طراحی گرافیک
- زنگ های طلایی و به رنگ جواهرات در روند طراحی گرافیک
- آینده پژوهی انتزاعی
- هرج و مرج سازمان یافته در روند طراحی گرافیکی
- نمادها و نمادگرایی در روند طراحی گرافیک
- تنوع و نمایندگی در روند طراحی گرافیک
- قلم های سریف در روند طراحی گرافیک