برند سازی با موشن گرافیک
انتخاب سبک مناسب برای برند سازی به همراه موشن گرافیک، اندکی به رفتن به یک رستوران جدید و نو شباهت دارد. منویی به شما می دهند که همه چیز در آن به نظر شما فوق العاده می آید، اما نمی دانید که آیا از غذا هم خوشتان خواهد آمد یا خیر.
دقیقا همین اتفاق در برند سازی با موشن گرافیک هم، رخ می دهد.
سبک های بسیار متنوعی وجود دارند، از کجا باید بدانید که کدام ویدیو برای کسب و کار شما مناسب تر و بهتر است؟
مزیت برتر برند سازی با موشن گرافیک
امروز به شما خواهیم گفت که چرا برند سازی با موشن گرافیک گزینه ی بسیار مناسبی است.در این مبحث به مزیت برتر برند سازی با موشن گرافیک خواهیم پرداخت که بدون توجه به نوع تجارت و تولید شما،گزینه ی موثرتری در بازاریابی ویدیویی خواهد بود.
منظور ما فقط مزایای سبک موشن گرافیک نیست، البته به این موضوع هم خواهیم پرداخت و مهم تر از همه اینکه به شما خواهیم گفت که چرا باید برند خود را در رقابت پیروز کنید، با مشتریان احتمالی خود مشارکت کنید و آنها را وادار به خرید کنید.
به نظر جالب می آید، مگر نه ؟
پس در ادامه با ما همراه باشید.
به ظاهر هر برندی برای برند سازی با موشن گرافیک مناسب است؛ همانطور که خودتان هم می دانید، ظاهر اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به خصوص، اینکه برند شما در نظر مشتریانتان هم چگونه باشد اهمیت فراوانی دارد.
شما طراحی زیبایی در اختیار دارید که با سبک های مختلف انیمیشن همخوانی داشته باشد و بتواند آن را به خوبی به بیننده معرفی می کند.
بهترین چیز در مورد برند سازی با موشن گرافیک این است که می توانید به راحتی آن را با برند خود سازگار و مطابق نمایید.
طیف رنگی، ظاهر هر یک از عناصر، و جریان انیمیشن، همه و همه قابل تغییر و دستکاری طبق نظر شما هستند تا شما بهترین حالت را برای ویدیو را پیدا کنید.
علاوه بر آن، موشن گرافیک بیشتر بسیار رسمی به نظر می آید، به این خاطر که نسبت به دیگر سبک ها شخصیت محوری کمتری داشته و المان های کارتونی آن هم نیز کمتر هستند.
این ویژگی به خصوص زمانی بیشتر به چشم می آید که شما به تازگی وارد بازاریابی ویدیویی شده باشید و از واکنش ها و سلایق مخاطبین به خوبی آگاه نباشید.
لازم به ذکر است که «رسمی» و «سازگار با ظاهر هر برندی» به معنای عمومیت نیست.
قطعا ساختن موشن گرافیک خاص بسیار دشوار است، اما ساخت هر نوع دیگر ویدیوی انیمیشنی هم نیز کار آسانی نیست. برند سازی با موشن گرافیک به خوبی با دیگر سبک ها می تواند هماهنگ می شود.
یکی از مزایای واضح برند سازی با موشن گرافیک این است که خلاقیت شما را آزاد می گذارد تا آن را با دیگر سبک های تصویری هماهنگ کنید و یا در هم بیامیزید: نظیر: ویدیوی زنده، انیمیشن کارتونی، انیمیشن وایت برد،انیمیشن سه بعدی، و غیره.
برندسازی با موشن گرافیک
بنابراین اگر به دنبال داستانی در مورد یک محصول نوآورانه و خلاقانه هستید که می تواند مشکلات داغ و سوزان مشتریان را حل کند، می توانید موشن گرافیک را با سبک دیگری ترکیب کرده تا پیام را به دیگران منتقل کنید.
یکی از گزینه های مناسب برای شروع ویدیوی بازاریابی این محصولات می تواند این باشد که انیمیشن کارتونی، شخصیت ها و مشکل اصلی را نشان دهد.
این نرم افزار ها به قدری کارآمد هستند که نمی شود از آنها صرف نظر نمود.سپس، راه حل را ارائه می کنید، که همان محصول شما می باشد . در این مرحله از برند سازی با موشن گرافیک ، ویدیو به سبک موشن گرافیک تغییر می کند تا نشان دهد ابزار شما چه مزایایی را در بر خواهد داشت.
موشن گرافیک چگونه با ادغام راه حلی برای این مشکل ارائه می دهد؟؟
چگونه با توجه به نیازهای مشتریان قابل تنظیم می باشد و اینکه چگونه می تواند آنها را به طور کامل خودکار نمود تا بتوان صدها ساعت را برای خواندن دفترچه ی راهنما و تنظیمات دستی مانند پر کردن صفحات گسترده و یا تماس گرفتن و ایمیل فرستادن صرفه جویی نمود.
در پایان، آخرین بخش ویدیو دوباره به شخصیت ها می پردازد و تصویر مشخصی از اینکه چگونه این محصول می تواند راه حل مشکل بوده و در ادامه روند کاری و زندگی آنها تاثیرگذار خواهد بود، خواهد پرداخت.
به همین آسانی !
برند سازی به همراه موشن گرافیک موضوعات پیچیده را به پیامی واضح و شفاف تبدیل می کند. آیا شما محصولی نوآورانه و یا اینکه بسیار قدرتمند و حرفه ای دارید؟ آیا خدماتی ارائه می کنید که حتی ۹۹.۹۹٪ مردم عادی حتی متوجه مفهوم آنها هم نمی شوند؟
در هر صورت شما در رقابت سختی قرارگرفته اید:
توضیح بی نظیر بودن محصول خودتان به مشتریان، بدون اینکه آنها حوصله ی خود را از دست بدهند و ارتباط میان کاری که شما انجام می دهید و اینکه چگونه به حل مشکل آنهاکمک خواهد نمود.
زمانی که با یک مشتری حقیقی روبرو هستید، کار آسان تری را در پیش رو خواهید داشت، زیرا به او توضیح می دهید و او را آگاه می سازید.
اما همه ی تجارت ها به صورت رو در رو و حضوری انجام نمی شوند، بسیاری از آنها باید از طریق متن، ویدیو و یا حتی پیام صوتی و هر روش دیگری خدمات خود را به مشتری ارائه دهند.
در اینجاست که مزایای برند سازی با موشن گرافیک به خوبی مشخص خواهند شد.
در مقاله ای که قبل تر در رابطه با همین عنوان ارائه کردیم، درباره ی ارتباط موشن گرافیک با سایر روش های یادگیری نیز صحبت کردیم.
به این صورت که:
- تصاویر جذاب برای کسانی که اطلاعات را با چشم خود دریافت می کنند، ارائه می دهد.
- متن و اعداد و اطلاعات برای کسانی که به خواندن علاقه مندند.
- روخوانی متون برای کسانی که دوست دارند اطلاعات را از طریق گوش دادن دریافت کنند.
- و البته اندکی احساسات که به آنها انگیزه ی امتحان کردن دهد.
این یعنی تلفیق و ترکیب جریان اطلاعات به یک پیام انسجام دهنده یک توانایی بسیار بزرگ است. این توانایی می تواند به شما در توضیح هر چیزی از فیزیک نظری تا فناوری نانو، رباتیک، مالی، قانون، سیاست گذاری، یاری دهد.
اگر شما تا کنون در توضیح مزایای محصول خود به مشتریان با مشکلاتی روبرو بوده اید، حالا برند سازی با موشن گرافیک این مسیر را برای شما هموار تر و راحت تر نموده است.
در هر شرایطی موشن گرافیک یکی از بهترین انتخاب ها برای شما می باشد.
امروزه ویدیو در نظر مردم به دو شکل اصلی وجود دارد:
- یوتیوب
- شبکه های اجتماعی(فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و…).
برندسازی با موشن گرافیک
و بنابراین همه این ها شکل محبوبیت بالایی در تبادل محتوای زنده دارند و نکته ای که راجعبه محتوای زنده وجود دارد این است که… یک قطعه از آن درست مانند بقیه است.
به این خاطر است که همه ی آموزش ها به ساخت تصاویر کوچک جذاب از ویدیوها اختصاص داده شده است تا توجه مخاطب را جلب نماید.
پس اگر به دنبال نرخ کلیک بالاتر برای ویدیوهای بازاریابی خود هستید، انیمیشن، بهترین انتخاب برای شماست.
حتی اگر چندان پویا هم نباشد، جذابیت خاص خود را داشته و ۲۶ تا ۸۵ درصد به نرخ کلیک شما در روز می افزاید.
علاوه بر جذاب و در معرض دید بودن، یکی دیگر از مزایای برند سازی با موشن گرافیک ، به یاد ماندنی بودن آن است.
فوق العاده متقاعدکننده است
بزرگترین ویژگی برند سازی به همراه موشن گرافیک توانایی متقاعد کردن مشتری است. و جالب است که دوباره برخی از مزایای موشن گرافیک را که قبلا به آنها اشاره کردیم، ذکر کنیم:
- توانایی تبدیل پیام های سخت و پیچیده به آسان ترین و راحت ترین شکل ممکن.
- توانایی ادغام، ترکیب و پیشبرد دیگر سبک های تصویری.
- هنری رسمی که می تواند سبب اعتمادسازی شود.
قابلیت به یاد ماندن برند سازی با موشن گرافیک
یک ویدیوی موشن گرافیک خوب می تواند اعتمادسازی را ایجاد نموده که به شما به عنوان صاحب کسب و کار یا بازاریاب در رسیدن به هدفتان کمک کند.
به همین دلیل است که برندهایی مانند Dropbox، Google، CrazyEgg، Inbenta و بسیاری دیگر، از ویدیوهای توضیحی موشن گرافیک در تبلیغ محصول و خدمات خود استفاده می کنند.
برندسازی با موشن گرافیک
بسته به اینکه چه کسی کار شما را انجام می دهد، می توانید نرخ تبدیل را با 20 تا 80 درصد افزایش دهید. این همان ویژگی برند سازی با موشن گرافیک است که آن را تبدیل به یک سلاح نه چندان اسرارآمیز برای افزایش نرخ تبدیل و جذب مشتری بیشتر، کرده است.
ویدیوهای با کیفیت، امروزه از ابزار ضروری برای پیشرفت در کسب و کار شما به شمار می آیند. اگر به دنبال ارسال پیام ساده و مشخص به مخاطبان خودتان هستید، موشن گرافیک بهترین انتخاب خواهد بود.
ترافیک اجتماعی و جستجوی شما بیشتر خواهد شد، مشارکت بهتر و گفتگوهای پیش برنده، از جمله مزایایی هستند که از کار برند سازی با موشن گرافیک به دست خواهید آورد.
بازخورد به موقع
معمولا برای ویدیو ها نظرات بیشتری ثبت می شوند. طبیعی است که مشتری به جای خواندن مختصری از خدمات یا محصولات ارائه شده، ترجیح می دهد ویدیویی مربوط به آن خدمات یا محصولات را تماشا کند.
همه دوست دارند ویدیوهای کوتاه بامزه را ببینند و درباره ی آن با دوستان خود گفتگو کنند. و از این نظر یکی از منابع بی پایان کسب نظرات مشتریان بر روی محصولات و شرکت ها می باشند.
تجزیه و تحلیل دقیق بازخوردها، مسیر مناسب جهت بهبود و به روز رسانی بیشتر را مشخص می کنند. علاوه بر این، یکی دیگر از راه های ارتباط مداوم شما با مخاطبانتان خواهند بود.
تشخیص نام تجاری
مردم ویدیوهای خوش ساخت، و جالب توجه را راحت تر به یادشان خواهند آورد، و در این مورد قدرت حافظه ی تصویری را به هیچ وجه نباید دست کم گرفت.
احتمالا مخاطب بعد از ارائه ی چند باره ی خدمات و محصولات در کنار نام برند، آن را راحت تر به خاطر خواهد آورد.
پیامی کوتاه که به شکلی جذاب ارائه شده باشد، زودتر دریافت شده باشد و بیشتر در خاطر و ذهن خواهد ماند.
ویژگی چندمنظوره بودن برند سازی به همراه موشن گرافیک این امکان را می دهد که با توجه به نوع مخاطب و یا یک گروه سنی خاص مطابقت داشته باشد.
هر چیزی از یک فیلم کوتاه گرفته تا یک فیلم کاملا حرفه ای و بلند می توانند تبدیل به موفقیتی آنی و سریع شوند.
حتی کوچکترین عضو یک شرکت نیز می تواند به قدری شهرت یابد که معرفی محصولات و خدمات جدید، و تعاملات با مخاطبین به اعتبار او انجام شود.
تعاملات اجتماعی در برند سازی با موشن گرافیک
گاهی اوقات به قدری شیفته ی یک ویدیو می شویم که نه تنها آن را تماشا می کنیم و بازخورد نشان می دهیم، بلکه از دوستان خود هم دعوت می کنیم تا آن را تماشا کنند.
یک ویدیوی خوب می تواند در مدت چند دقیقه و یا فقط چند ثانیه در سراسر شبکه های اجتماعی منتشر شده و برند شما را برای همگان تبلیغ کنند. برای شروع، باید مشتریان را راضی کنید تا ویدیوی شما را منتشر کنند و از این طریق فعالیت شما آغاز خواهد شد.
تبدیل و سئو- بهینه سازی موتورهای جستجو
بیشتر متونی که ما در اینترنت مشاهده می کنیم داده های متنی هستند. رقابت بسیار شدید است؛ همه تلاش می کنند تا رتبه ی بهتری در موتورهای جستجو کسب کرده و متونی که ارائه می کند بهترین باشد.
در دنیای محتوای ویدیویی، رقابت آنچنان زیاد سنگین نیست. اگر ویدیویی برای معرفی برند شما تولید شده باشد، مخاطبان ترجیح می دهند هنگام تایپ لغات کلیدی، آن را در صفحه ی اول نتایج جستجو مشاهده کنند.
این فرصتی بسیار مناسب برای تعامل با مشتریانتان است. تاثیر مثبت لینک ها بر رتبه بندی سایت را نیز نباید دست کم بگیرید، در اینجاست که سئو واردعمل می شود.
برای بهبود هر چه بیشتر، هیچگاه کلمات کلیدی مرتبط با عناوین، برچسب های صحیح و توضیح مناسب را از قلم نیاندازید.
برندسازی با موشن گرافیک
بازاریابی ویدیویی موضوع تازه ای نیست. حتی موفق ترین افراد در کسب و کارها، دهه ها از این روش بهره گرفته و به نتایج موفقیت آمیزی دست یافته اند.
نکته اینجاست که تکنولوژی به حدی پیشرفت داشته که روش های جدیدی برای ساخت ویدیو ارائه شده و در این روش دیگر نیازی به استخدام بازیگران حرفه ای، اجاره ی استودیو و یا حتی خرید لوازم گران قیمت ساخت فیلم نخواهید داشت.
در حقیقت همه چیز بسیار آسان تر شده است. برای تولید یک ویدیوی خوش ساخت و مناسب به روش موشن گرافيک، هزینه های پرداختی و زمان صرف شده بسیار کمتر خواهند بود.
موشن گرافیک پیام اصلی فروش را انتقال داده و آن را بیش از حد دشوار نمی کند و می تواند جلوه های بصری را نیز حفظ می نماید.
تصمیم خود را بگیرید
برند سازی با موشن گرافیک را می توان راهی عالی و پیام رسانی قدرتمند برای هر شرکتی به حساب آورد. موشن گرافيک توانایی سرگرم کردن، الهام بخشیدن و انگیزه ی انجام کار را به شما خواهد داد.
یک ویدیوی جذاب به هر هدفی که در ذهن داشته باشید چه تولید یک محصول جدید باشد یا خدماتی که از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو ارائه می شود، شناخت برند را می افزاید یا از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی آن را منتشر می کند، و از این نظر ابزاری ایده آل برای فروش محصولات و یا ارائه خدماتتان به حساب می آید.