6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند

این روز ها همانطور که مشاهده می نمایید؛ کرونا باعث قرنطینه خانگی افراد شده است. دوران قرنطینه همه کسب و کار ها را درگیر تعطیلی اجباری کرده است. اوضاع خوبی نیست و همه ما خوب میدانیم اما گاه می توان از زمان قرنطینه استفاده کرد و بحران ها را تبدیل به فرصت کرد.

همیشه اوضاع آنچنان هم  که تصور می شود، بد نیست؛ کافی است  در قرنطینه برخیزید و به شکلی و مدلی جدید مشغول به فعالیت شوید. چاپیرو برای طراحان گرافیک در نظر دارد، ایده هایی ارائه نماید تا بهتر بتوانند دوران قرنطینه را سر بگذرانند و مهارت های خود را افزایش دهند. با استفاده از راه حل هایی که در ادامه  ارائه می کنیم مطمئن باشید بعد از دوران قرنطینه با دستانی پر مشغول به طراحی خواهید شد که نتایج آن را در رضایت مشتریانتان خواهید دید.

بنابراین همراه ما باشید.

6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند
6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند

زبان جدید یاد بگیرید

یکی از مهم ترین مهارت هایی که نه تنها طراحان بلکه تمامی افراد  باید داشته باشد، زبان دوم است. یادگیری زبان انگلیسی که زبان بین المللی و رسمی جهانی است برای هر کسب و کاری از مهم ترین موارد یادگیری است.

بهتر است در این دوران قرنطینه، مطالعات انگلیسی خود را افزایش دهید و به تماشای فیلم و موسیقی های انگلیسی بپردازید. محیط زندگی خود را انگلیسی کنید و در کنار آن خواندن گرامر و تمرین لغات را هم فراموش نکنید.

زبان انگلیسی بسیار فرار است و  به زودی از یاد می رود و در همه ابعاد می توان زیر شاخه هایی در آن پیدا کرد. اما قرار نیست همچون انگلیسی زبانان اصیل صحبت کنید.

شما به عنوان یک طراح گرافیک ممکن است حتی  با مشتریان خارجی سر و کار داشته باشید و باید حداقل در حد راه اندازی  و صحبت معمولی با مشتریان، پاسخگوی نیازهای  آنان باشید.

از طرفی با تمرین و تکرار همه روزه ی زبان انگلیسی، خواهید دید  که چقدر در این زمینه توانایی داشته اید و تاکنون امتحان نکرده بودید. در دوران قرنطینه در راس همه امورات بهتر است آموختن زبان انگلیسی را قرار دهید که قطعا کارآیی آن را بعد ها خواهید دید.

6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند
6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند

یادگیری نرم افزار های پیشرفته و گرافیکی جدید
بسیاری از نرم افزار ها مانند فوتوشاپ، کورل، ایلاستریتور، ایندیزاین و غیره هستند که هر یک مزایای خاص خود را دارند. می توانید با اندک مطالعه پی ببرید که  کدامیک از این موارد می توانند به عنوان مکمل کمک یار شما در طراحی هایتان باشند. زمان های طلایی دوران قرنطینه را غنیمت بشمارید و بهترین استفاده ها را از این دوران نمایید.

بهتر است بجای دست روی دست انداختن و حسرت تعطیلی کار و کرونا و قرنطینه  را خوردن به روز های امیدبخش در کنار مهارت های بیشتری  فکر کنید که چگونه بعد از یک تعطیلات طولانی، حالا می توانید با قدرت و توانایی بیشتر مشغول به فعالیت شوید و می توانید از عهده تمامی  سفارشاتی که قبلا آنها را رد می کردید، باشید.

دوران قرنطینه در یک نگاه، ممکن است مایه یأس و ناراحتی شما  باشد؛ اما افراد موفق با کمی تامل به خوبی می دانند  که چه راهی بسازند تا به درآمد های بیشتر و آینده ای روشن تر منجر شود.

یادگیری نرم افزارهای  جدید را  بسیار جدی بگیرید و برای آموزش حریص باشید. از کوچکترین جزئیات هم چشم پوشی نکنید.

از جمله نرم افزارهایی که می تواند به عنوان یک حرکت تبلیغاتی برایتان  بسیار مفید باشد، نرم افزارهای سه بعدی سازی است.

6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند
6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند

در صورتی که طراحی بسته بندی محصولات، طراحی لیبل، طراحی پوستر و غیره را انجام می دهید این نرم افزار ها به شما  کمک می کنند تا بتوانید با پیشنهاد قیمت های خوب و عالی برای بسیاری از افرادی که دنبال چنین مهارتی هستند  در دوران قرنطینه طراحی های مورد نیازشان را انجام دهید و ابعاد کاری خودتان را گسترش دهید.

نرم افزار های موشن گرافیک نیز یکی دیگر از پر مخاطب ترین برنامه ها است؛ که می توانید با کمی جستجو در یوتیوب، آپارات و دیگر سایت های آموزشی به راحتی آموزش های لازم را رایگان دریافت کنید. با وجود اینترنت،  دیگر یادگیری همه علوم مورد نیاز در دستانتان، به صورت رایگان خوهد بود؛ اگر بدانید در دوران قرنطینه چطور از فرصت هایتان استفاده کنید و آنها را غنیمت بشمارید.

نقاط ضعف خودتان را شناسایی کنید
کاغذ و قلمی را آماده کنید و تمام موفقیت هایی که تا کنون به دست آورده اید را بر روی آن بنویسید. در مقابل این کار در برگه جدیدی شکست های خود را به عنوان یک گرافیست بنویسید.

در مقابل هر یک علت موفقیت یا شکست را کالبد شکافی کنید و با دقت در برگه درج کنید. به عنوان مثال در پروژه X موفق شدم چون مطالعه و تحقیق کردم، نمونه های خارجی و سایر رقبا را دیدم، به دنبال جستجوی پیشینه سازمان بودم و با اطلاعات دقیق طراحی را آغاز کردم.

در زمان طراحی از هر ایده ای استقبال کردم، از ساده ترین راه حل ها هم نگذشتم، تلاش بی وقفه کردم و شب و روز وقت صرف کردم، با مشتری تعامل خوبی داشتم و در نهایت طرح به نحو احسنت و موفقیت آمیز تمام شد و مشتری از آن رضایت داشت.

6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند
6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند

همچنین در مقابل شکست ها هم علت را بنویسید، سعی کنید عادلانه به جریان نگاه کنید و منصفانه قضاوت کنید چون فقط خودتان از تمام آن ها اطلاع دارید و فقط شمایید که می توانید به خودتان کمک کنید تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنید.

به عنوان مثال در مقابل شکست ها بنویسید وقت زیادی نداشتم، استرس و اضطراب از اینکه مبادا شکست بخورم پروژه  من را ناموفق کرد. زیاد دل به کار نمی دادم و به راحتی نمی توانستم حرف مشتری را درک کنم. قدر کار خودم را ندانستم  و به همین راحتی  کار را از دست دادم.

حالا به راحتی می توانید با نوشتن این موارد کم کم در دوران قرنطینه نقاط قوتتان را تقویت نمایید و نقاط ضعفتان را هم رفع کنید. در هر زمینه ای تنها کسی که می تواند به شما کمک کند خود خود شما هستید.

هیچکس بیشتر از شما خودتان را نمی شناسد، اما به آن شرط که حق به جانب و نا منصفانه اتفاقات را تحلیل نکنید و به عنوان ناظر سوم به آن ها نگاه کنید.

6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند
6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند

نقاط ضعف خودتان را دائما ببینید و مرور کنید و برای رفع آن ها راه حل هایی را  بیابید. مثلا اگر کم صبر هستید راه های بردباری را جستجو و تمرین کنید. اگر زود خسته می شوید روش هایی که کمک می کند اراده و پشتکار قوی داشته باشید را تمرین کنید.

اگر از طراحی لذت نمی برید سعی کنید مواردی را در این زمینه جستجو کنید که باب میلتان هستند و شما می توانید به راحتی از آن ها کسب درآمد کنید. با این حال بعد از دوران قرنطینه خواهید دید اوضاع چندان هم که سخت بنظر میرسید، سخت  نیست و در حال حاضر آماده هستید تا به راحتی به تقاضای  تمامی مشتریان خود  پاسخ دهید.

یادگیری نوشتن پرزنت صحیح
یکی از مهم ترین روش هایی که طراحان می توانند مشتریان را برای پذیرش طرح مجاب کنند، نوشتن پرزنت صحیح است؛ که کمک می کند مشتری طرح را در ابعاد مختلف و از دیدگاه یک طراح ببیند.

در این پرزنت باید اطلاعاتی در مورد چرایی و چگونگی انجام طراحی، علت انتخاب رنگ، فونت و المان ها به مشتری ارائه کنید و با قرار دادن طرح در فضاهای واقعی، تجسمی از واقعیت را برای ایشان نمایش دهید تا درک بهتری از تصویر سازی طرح  شما داشته باشد.

مشتریان افرادی هستند که شناخت زیادی نسبت به زیر و بم طراحی و گرافیک ندارند، اما با ارائه حرفه ای طراحی می توانند به خوبی از عملکرد و انتخاب های شما اگاه بشوند.

اگر تا کنون از طرح های توجیهی و پرزنت برای مخاطبتان استفاده نکرده اید دوران قرنطینه را دریابید و پرزنت طراحان مختلف را بررسی کنید و با روش های آن بیشتر آشنا شوید.

هنگامی که طرح تمام می شود و به شکل خام پیش روی مخاطب قرار می گیرد، چه چیزی را می توان انتظار داشت که باعث خوشحالی شود؟ اما هنگامی که یاد بگیرید تا طرح توجیهی ارائه کنید، مشتری به خوبی می داند برای طراحی و پرزنت زمان کافی را  صرف کرده اید.

طرح  شما برای او کپی نیست و تمامی المان ها صفر تا صد توسط خود شما طراحی شده و بکار گرفته شده اند و این یعنی احترام به حقوق مشتری. با این حال در زمان و انرژی نیز صرفه جویی خواهید کرد و با ارسال پرزنت طرح از طریق واتسپ یا تلگرام نیاز به حضور مشتری و ارائه توضیحات لفظی بسیار کمتر می شود.

6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند
6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند

سفارشات را به صورت اینترنتی انجام دهید
تجارت الکترونیک در چند سال گذشته بخصوص در دوران قرنطینه نقش مهمی را در گسترش  تمامی انواع کسب و کار ها و افزایش درآمد داشته است. از این میان افراد آینده نگر با توجه به نیاز روز، اقدام به انجام فعالیت های خود، هم در بستر اینترنت  و هم به طور فیزیکی نموده اند.

این افراد با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا درآمدزایی می کنند و  فقط در یک بُعد فعال نیستند، به همین دلیل است که آینده های روشن  را در پیش روی خود دارند.

همیشه آینده بین باشید و  فقط نیاز امروز را ملاک فروشتان  قرار ندهید. اکنون که می بینید ویروس کوید 19 , قرنطینه همه مشاغل، تجارت ها، سفر ها و غیره را در سراسر جهان مختل کرده است و متاسفانه  بسیاری از کسب و کارها خسارات جبران ناپذیری خورده اند.

اما باز هم در بین همین مشاغل افرادی را می توانید ببینید که به صورت اینترنتی همچنان به فروش کالا و ارائه خدماتشان ادامه می دهند و حتی بعضی از آنها  بیشتر از قبل کووید 19 فعال هستند.

چاپیرو  پیشنهاد می کند هم اکنون اقدام به انجام آنلاین و اینترنتی فعالیت های گرافیکی خودتان بکنید و حضور مشتری را از  میانبرنامه های خود حذف کنید.

اگر وبسایت مربوط به کار خود را دارید که چه بهتر ، در غیر اینصورت می توانید با استفاده از صفحه تجاری اینستاگرام محصولات و خدمات خود را منتشر کنید.

در اینصورت خواهید دید که از گوشه و کنار این پهنه جغرافیایی مشتریانی به سراغ شما می آیند که امکان حضور فیزیکی در محل کار شما  را ندارند؛ حتی  به راحتی خواهید دید حتی در دوران قرنطینه هم می توان به ادامه طراحی ها پرداخت و حتی کم دردسر تر از قبل با مشتریانتان تعامل نمود.

در این زمینه یادگیری زبان انگلیسی و دیگر نرم افزارهای گرافیکی می توانند به کمکتان آید تا پاسخ مشتریان خارجی یا جدید را با قدرت و اعتماد به نفس بیشتری بدهید.

6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند
6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند

اما در نظر داشته باشید در اولین فرصت اقدام به راه اندازی وبسایت شخصی مربوط به کارتان نمایید تا مرجع و منبع معتبری را به مخاطبان خود ارائه دهید. در صورت تمایل می توانید به مشتریانی که قبلا به صورت حضوری سفارشات خود را ثبت می کردند اطلاع رسانی کنید که از این پس با شما از طریف فضای مجازی در ارتباط باشند.

بنابراین؛ با این حال، نه تنها مشتریان خود را از دست نمی دهید بلکه خدمات را همه جانبه در اختیارشان قرار می دهید که باعث  رضایت  آنها هم خواهد بود.

بررسی کارهای قوی و دیگر رقبا
هریک از مشاغل در زمینه فعالیتی خود رقیبان بسیاری دارند که در این میان تعدادی بسیار توانمند و شاخص هستند. دوران قرنطینه می تواند این فرصت را به شما می دهد که بتوانید به شناسایی بپردازید و علت موفقیت، نوع محصول و نحوه فعالیت ان ها را بهتر بررسی کنید.

با اطلاعاتی که به دست آورده اید بسیاری از آزمون و خطاهایی که تا امروز در صدد انجامشان بوده اید حذف می شوند و به راحتی می توانید از آموزه ها و روش های موفق دیگران استفاده کنید. کیفیت طراحی، نوع تبلیغات، فعالیت در بستر  اینترنتی و فضای مجازی، نظرات کاربران و مخاطبان و غیره می توانند کلید دست یابی شما  به این اطلاعات و موفقیت باشد. دوران قرنطینه فرصت مناسبی برای بهره مندی از این ویژگی ها است.

چاپیرو به همه ی  شما دوستان و همراهان گرامی توصیه می کند که  با توجه به روش های بالا دیگر در دوران قرنطینه نگران کسب و کار خود نباشید،  به پا حیزید برای حرکتی انقلابی جدید.

قطعا راه های زیادی پیش رویتان قرار خواهد گرفت که هرگز به آن ها حتی فکر هم نکرده بودید. ما جرقه ای در ذهنتان ایجاد و راه حل ها را برای شما ارائه می کنیم.

بنابراین این شما هستید که با توجه به صفات و ویژگی های شخصی خودتان در قرنطینه بهترین ها را شناسایی و انتخاب می کنید. افراد موفق از بحران ها سکوی پرتابی می سازند و هرگز و تحت هیچ شرایطی این فرصت ها را از دست نمی دهند چون جایی برای نا امیدی و شکست نمی بینند و خود را لایق بهترین دستاورد ها می دانند.

6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند
6 کاری که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *