۶ علت مهم که چرا طراحی گرافیک در تبلیغات نقش حیاتی دارد
خلاقیت و طراحی گرافیک، در تبلیغات نقش مهمی را در بازاریابی دیجیتال ایفا می کنند.
هر شرکتی و هر کسب و کاری چه نوپا و چه با قدمت، برای رشد کسب و کار نیاز به ارتباط برقرار کردن با مخاطب، و نیازمند طراحی تبلیغات حرفه ای است. در واقع استفاده از تصاویر گرافیکی جذاب در محتوایتان و انتقال پیام به روشی خلاقانه و جذاب ، ابزار درستی برای پیروزی در رقابت تنگانگ بین برندها است.
طراحی گرافیک چیست؟
طراحی گرافیک یا همان گرافیک دیزاین (Graphic design)، فرایند ارتباطات بصری و حل مسئله از طریق استفاده از اشکال، فضا، تصویر و رنگ است. در واقع یک طراح گرافیک با استفاده از ترکیب رنگها، نمادها و تصاویر تلاش میکند که بتواند که به صورت تصویری، ایدهها و پیامها را نمایش دهد. به طور ساده، دست یه بصری سازیِ همه چیز میزند.
تأثیر طراحی گرافیک در تبلیغات چیست؟
مهمترین نکته در تبلیغات، جلب توجه مخاطبان و ارتباط برقرار کردن با آنها است و این همان وظیفهای است که طراحی گرافیک در تبلیغات بر عهده دارد.
بر کسی پوشیده نیست که با هنر گرافیک، میتواند پیامِ صدها حرف و کلمه را در یک عکس یا پوستر و با استفاده از تصاویر جذاب و گیرا، به مخاطب انتقال دهد. این می تواند همان معجزهی گرافیک در بازاریابی و فروش باشد.
به طور کلی تاثیرات طراحی گرافیک در تبلیغات را میتوان در این ۵ مورد زیر عنوان کرد:
- جلب توجه مخاطبان
- افزایش فروش و سود به علت تبلیغات موثر
- محبوبیت و رشد شبکههای اجتماعی
- افزایش ماندگاری مخاطب در سایت و رتبه سایت
- سرعت در انتقال پیام
- ماندگاری در ذهن مخاطب
۱. طراحی گرافیک در تبلیغات عامل جلب توجه است
خلاقیت و طراحی گرافیک در تبلیغات ، باعث میشود توجه مشتریان را به خودتان بیشتر از قبل جلب کنید. با بررسی یک مثال این مورد را بهتر متوجه خواهید شد.
وقتی به صفحه اکسپلور اینستاگرام، یا حتی به یوتیوب وارد میشوید، چه چیزی می تواند؛ برای شما عامل اصلی برای انتخاب پست و در واقع کلیک کردن روی آن است؟ مطمئناً عامل اصلی و اولیه برای انتخاب، همان تصویری است که میبینید. اگر این تصویر در نگاه اول برای شما جذاب باشد کلیک میکنید، در غیر اینصورت نادیدهاش میگیرید.
همین امر اهمیت تصاویر و طراحی گرافیک در آنها را می تواند ثابت کند.
۲. افزایش فروش و سود به علت تبلیغات موثر
طراحی گرافیک در تبلیغات ، فرصتِ فروش و سود شما را افزایش میدهد. مردم به هر چیزی که طراحی منحصر به فردی داشته باشد، جذب میشوند.
اگر شما به خوبی از طراحی گرافیک در تبلیغات استفاده کرده باشید و اصول تبلیغ نویسی را هم نیز رعایت کرده باشید، میتوانید مطمئن شوید که پیامتان به دست افراد بیشتری رسیده است و طبیعتا افراد بیشتری هم وارد قیف بازاریابی شما خواهند شد. به این ترتیب خیلی ساده، فروش و سودتان خیلی سریع رشد میکند.
۳. محبوبیت و رشد شبکه های اجتماعی با خلاقیت درتبلیغات
اگر محتوای شما در شبکه های اجتماعی دارای طراحی خاص و جذاب باشد، بازدید بیشتری خواهید داشت.
تصاویر جذاب، بین صفحه مجازی شرکت و مخاطبانِ آن، ارتباط ایجاد کرده و آنها را به خرید یا دریافت خدمات، تشویق میکند.
در واقع، گرافیک زیبای پیجتان و خلاقیت با طرحهای تصویری و کارآمد، در افزایش تعداد بازدید و مشارکت مطلوب بین برند و مخاطبان، تاثیرات قابل توجهی گذاشته و میتواند یک شرکت را به سطح بالاتری سوق دهد.
۴. افزایش ماندگاری مخاطب در سایت و رتبه سایت
طراحی گرافیک در تبلیغات و محتواهای سایت، باعث جذب کاربران و بالارفتن بازدید سایت شما خواهد شد.
بیش از ۹۴ درصد افراد، بیشتر از محتوا به تصاویر جذب میشوند. با طراحیهای خلاقانه و کاربرپسند گرافیکی برای وبسایتتان، میتوانید ضمن زنده نگه داشتن وبسایت، ماندگاری مخاطب را در سایت افزایش داده و رتبههای بهتری در الکسا و گوگل بگیرید.
تصاویرِ بیشتر در محتوا و تبلیغات و همچنینی سئوی تصاویر، خود می تواند عامل بهبود خوانایی و سئوی کلی سایت میشود.
۵. انتقال پیام و حل مسائل در تبلیغات سریع تر می شود
بیشتر اوقات کلمات نمیتوانند اطلاعات برند شما را منتقل کنند، داشتن عکسهای مرتبط با محتوای اصلی باعث گیرایی بیشتر و سریعتر در مطالب میشود.
یک طراح گرافیکی خوب، میتواند محتوا را در قالب گزارشها، نمودارها و تصاویر ارائه دهد. با طراحی گرافیکی، شرکتها میتوانند بدون اینکه تلاش زیادی انجام دهند، از فرصت انتقال پیام به مشتری استفاده کنند. با این روش، مشتریان میتوانند به راحتی بفهمند که این محصول یا خدمت برای آنها مناسب است یا نه.
۶. ماندگاری در ذهن مخاطبان در تبلیغات
طراحی گرافیک در تبلیغات و هر جایی که شما در ارتباط با مخاطب خود هستید؛ ابزار بسیار خوبی برای برندینگ و در یادِ مخاطب ماندن است. شما میتوانید با طراحی گرافیکی منحصر به برندتان، در ذهن مخاطب جا خوش کنید. به این ترتیب هر زمان که مخاطبتان، به محصول یا خدمتی مرتبط با کسب و کار شما نیازمند شود، شما را به یاد خواهد آورد. قرار گیری در ذهن مخاطب، ارزش بسیار بالایی برای یک برند دارد.
جمع بندی مقاله جایگاه طراحی گرافیک در تبلیغات
هر کسب و کاری برای پیشرفت بیشتر، چه در دنیای اینترنت و چه در دنیای آفلاین، حتما باید از طراحی گرافیک استفاده کند.
در واقع مهمترین نکته در موفقیت تبلیغات چاپی و غیر چاپی، اینگیجمنت شبکه های اجتماعی و… محتوای بصری تاثیرگذار و جذاب آن است. طراحی گرافیکی ابزار بسیار قدرتمند و در عین حال پرثمر برای ارتقاء جایگاه شرکت و جذب مخاطب است. امیدواریم که به درستی از این ابزار در مسیر موفقیتتان، استفاده کنید.