کاربرد های موشن گرافیک

کاربرد های موشن گرافیک بسیار گسترده  و زیاد است.
روش های متعددی برای استفاده از تخصص شما در این مسیر وجود دارند و همچنین مجموعه های بسیاری نیز هستند که به یک انیماتور حرفه ای برای موشن گرافیک  نیازمندند.
در این مجموعه ی کوچک، می خواهیم بیشتر در مورد کاربرد موشن گرافیک ، با هم  صحبت کنیم.

کاربرد های موشن گرافیک
کاربرد های موشن گرافیک

کاربرد موشن گرافیک در تبلیغات چیست؟
صنعت تبلیغات نقش بزرگی را در دنیای موشن گرافیک ایفا می کند.
ما در عصری سمعی و بصری زندگی می کنیم که در آن افزودن انیمیشن به محتوا یک راه عالی برای افزایش مشارکت مخاطبان و اثربخشی پیام ها و بازخوردها محسوب می شود.

شرکت های تبلیغاتی از ظرفیت این بخش به خوبی آگاه هستند و به همین خاطر به صورت مداوم در بخش طراحی های  متحرک و تیم های انیمیشن سازی سرمایه گذاری می کنند.

ویدئو های موشن گرافیک در تبلیغات تلویزیونی ، شبکه های اجتماعی و شبکه هایی مثل یوتیوپ و آپارات در حال حاضر سهم  بسیار زیادی را برای تغییر افکار عمومی و تبلیغات  کالا و خدمات ایفا می کنند .

تبلیغات به شکل موشن گرافیک در اینستاگرام ، آپارات و یوتیوب امروزه از اهمیت  بسیار بالایی برخوردار هستند.

کاربرد های موشن گرافیک
کاربرد های موشن گرافیک

قبل از دیدن ویدیوی اصلی، در آپارات یا یوتیوب حتی اگر  شما تمایلی به دید تبلیغات نداشته باشید حتما باید پنج ثانیه ی ابتدایی آن را قبل فشردن کلید skip یا رد شدن آگهی ، تماشا کنید.

شرکت های بسیار زیادی  بر روی بخش ویدیویی به خصوص در پلت فرم آپارات و خارج از ایران یوتیوب ، سرمایه گذاری می کنند که هر روز به تعداد آنها نیز افزوده می شود.
پنج ثانیه ای که به آن اشاره شد، در ادامه ی تمایل بازدیدکنندگان بسیار مهم و حیاتی است.

روند کار تولید تبلیغات در موشن گرافیک
معمولا کسانی که در زمینه طراحی موشن گرافیک و یا در صنعت تبلیغات فعالیت دارند، از عجیب و سریع بودن این صنعت خیلی زیاد صحبت می کنند.

کاربرد های موشن گرافیک
کاربرد های موشن گرافیک

سازمان ها و شرکت های تولیدی عموما روی حالت تحویل فوری قرار می گیرند و یا مهلت بسیار کوتاهی در اختیار دارند.

شاید به این خاطر که آنها تعداد مشخصی پروژه در دست انجام دارند و برای رسیدن به اهداف مالی باید آنها را در هر ماه  خیلی سریع انجام دهند.

نبود برنامه ریزی برای مدت انجام پروژه های موشن گرافیک ؛ و یا به این خاطر که گاهی اوقات مشتریان نمی دانند که نباید ویدیویی را سفارش داده و انتظار داشته باشند که در یک هفته آماده شود تا بتوانند برای زمان تبلیغات محصولات از ویدئو مورد نظرشان  استفاده کنند.

متأسفانه، این اتفاق برای خیلی از متخصصان و حرفه ای ها پیش آمده و بسیار هم آزار دهنده است که به دنبال بهترین راه ممکن برای انجام کار در کوتاه ترین زمان باشید.

کاربرد های موشن گرافیک
کاربرد های موشن گرافیک

صنعت تبلیغات،  تولید محور بوده و هرچه سریعتر باید  بتواند پروژه ی خوبی را ارائه دهد و  سازمان ها هم  بهتر از آن استقبال خواهند نمود.

قدرت فروش موشن گرافیک در تبلیغات

ویدیوهای زنده در تبلیغات ویدیویی بسیار زیاد  قدرتمند هستند، منظور از ویدیوی زنده همان فیلم هایی است که در «دنیای واقعی»، با بازیگران واقعی در صحنه ها و  گروه نورپردازی و سایر افراد ضبط می شوند.

گرچه این یکی از اولین راه حل هایی است که آژانس های تبلیغاتی از آن بهره می گیرند، اما با این حال این قضیه تا جایی ادامه پیدا می کند که  که دیگر نمی توانید با دیدن فقط چند ثانیه از تبلیغات ویدیویی برندهای تجاری را از یکدیگر متمایز سازید.

از طرفی دیگر، کاربرد موشن گرافیک در شکوفایی برندها نقش  بسیار مهمی داشته و به تبلیغات جلوه ی جدیدی می بخشد.

ما می توانیم از طریق انیمیشن ها ، رنگ ها ، شکل ها  و احساسات تزریق کنیم، و مجموع  این دو را  یعنی موشن گرافیک و ویدیوی زنده، انتخاب فوق العاده ای برای شماست که می توانید با آن  نام برند خود را منحصر به فرد سازید.

حتی اگر تنها در انتهای ویدیو نام لوگو را به صورت انیمیشن خوش ساخته و زیبا اضافه کنید، طبیعتا حرفه ای تر جلوه خواهید نمود.

کاربرد های موشن گرافیک
کاربرد های موشن گرافیک

مقایسه ی هزینه ی تولیدات موشن گرافیک با هزینه ی تولیدات زنده یکی از اصلی ترین مباحث در صنعت تبلیغات، بحث هزینه ی تولیدات موشن گرافیک و ویدیوهای زنده است که در نهایت بهترین روش تبلیغات را  می تواند بر مبنای هزینه تعیین می کند.

در یک پاسخ کلی به این پرسش می توان گفت: همه ی این ها به X،Y و Z بستگی دارند.

در پشت همه ی اعداد عواملی از جمله زمان یا تیم های  انجام دهنده، وجود دارند که در محاسبه ی هزینه ها به عنوان  مبنای اصلی قرار می گیرند.

اگر زمانی کوتاهی در اختیار دارید، موشن گرافیک نسبت به تولیدات زنده هزینه ی کمتری  را خواهند داشت. بدون دغدغه ی اجاره ی یک استودیو، قرارداد بستن با بازیگران و گروه فیلم سازی و همچنین تدوین و پس تولید ویدیو، زمان بسیاری برای انجام کارهای دیگر خواهید داشت.

در این مورد، اگر عوامل تولید به اندازه ی کافی حرفه ای و با تجربه باشند، انیمیشن به همان میزان هم می تواند  تاثیرگذار خواهد بود و در ضمن هزینه ی کمتری را نیز در پی خواهد داشت.

کاربرد های موشن گرافیک
کاربرد های موشن گرافیک

اما در این یک مورد خاص، موضوع اصلی این است که ویدیوی انیمیشنی در مقایسه با تولیدات زنده تا چه اندازه  می تواند تاثیرگذار خواهند بود.

بسته به نوع کار، زمان و هدف ویدیو، حتی اگر هزینه ی بیشتری را به دنبال داشته باشد، انیمیشن خیلی بیشتر از ویدیوی زنده تاثیرگذار خواهد بود.

چگونه در موشن گرافیک فعالیت داشته باشیم؟

صنعت تبلیغات معمولا برای بسیاری از انیماتورها یک نقطه ی شروع به حساب می آید و یکی از آسان ترین راه های کسب درآمد به عنوان طراح موشن گرافیک می باشد.
از آنجایی که تقاضا در این صنعت بسیار زیاد است، همیشه شرکت ها یا سازمان هایی هستند که به دنبال یک طراح تمام وقت یا آزاد  هم باشند.

به خاطر داشته باشید که اگر به تازگی وارد حرفه ساخت موشن گرافیک  شدید، از این دست پروژه ها تاثیر به سزایی در پرورش تکنیک و مهارت های شما خواهند داشت، و همچنین تنظیم زمان و تاکید بر بخش های مهم و ضروری را به شما یاد خواهند داد.

اگر بر روی کار خود تمرکز کنید قطعا فرصت های بزرگی در انتظار شما خواهند بود، و برای هر انسانی  که به آینده ای روشن تر فکر می کند مناسب خواهد بود.

از اخبار شرکت ها و سازمان های تبلیغاتی موشن گرافیک  حتما باخبر باشید. این شرکت ها همیشه به دنبال خبرگانی هستند که در زمینه ی انیمیشن سازی به آنها کمک کنند.

کاربرد های موشن گرافیک
کاربرد های موشن گرافیک

همچنین این روند را در تلویزیون های  محلی پیگیری کنید. فروشگاه های محلی همیشه تبلیغات خود را به آنها می سپارند، و خوشبختانه مدیران شبکه خود همیشه  به تنهایی از پس تبلیغات بر نمی آیند  و به دنبال حرفه ای ها می گردند.

می توانید از این فرصت استفاده کنید  و آینده ی حرفه ی خود را با دست های  خود بسازید. به خاطر داشته باشید که ممکن است در آینده ی نزدیک فروشگاه های موشن گرافیک معروف تر شده و اگر کار خود را به خوبی انجام دهید، در ادامه نیز می توانید با آنها همکاری داشته باشید.

نتیجه گیری
صنعت تبلیغات معمولا در هر دو سمت و سو جریان دارد، اغلب به دنبال انیمیشن هایی هستند که از ویدیوی زنده هزینه ی کمتری برایشان  داشته باشد، اما گاهی اوقات نیز در جستجوی انیماتورهایی هستند که بتوانند انیمیشن های شاخصی را برای برندهای مطرح تولید کنند.

نحوه ی معرفی شما به دنیای تبلیغات، جایگاه آتی شما در این صنعت را می تواند  مشخص می کند. تمرین کنید، نمونه کار موشن گرافیک بسازید و به دنبال شرکت هایی باشید که در آن مفید واقع خواهید شد.

کاربرد های موشن گرافیک
کاربرد های موشن گرافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *