چرا برند ها لوگوی خود را ریدیزاین می کنند؟
ریدیزاین لوگو درخواستی است که برخی کسب و کارها خواستار آن از تمامی تیم های گرافیکی هستند که گاه با ری برند اشتباه گرفته می شود.
ری دیزاین لوگو را میتوان در زیر مجموعه فعالیت هایی که برای ری برند صورت می گیرد، قرار داد که در پی آن مخاطبان این شرکت ها به دنبال بهبود رفتار برند، ایجاد تغییراتی در محصول یا خدمات، تغییر در استراتژی ها و اصلاح مسیر و مواردی از این قبیل هستند. در واقع ریدیزاین لوگو، برند را جانی دوباره می بخشد و سطح کیفیت بند را افزایش می دهد.
سوالات مهم قبل از ریدیزاین لوگو
قبل از هر اقدامی نسبت به ریدیزاین لوگو برندتان، در مرحله 1 باید به مجموعه سوالاتی در حالت کلی پاسخ داده شود تا باز طراحی لوگو هدفمند تر صورت بگیرد و مطابق خواسته هایتان تغییرات لوگو صورت بگیرد. با این سوالات متوجه می شوید نیازی به ری دیزاین لوگو هست یا خیر؟
- آیا لوگو از ساختار به روز و جدیدی برخوردار نیست؟
- رنگ لوگو چه احساسی را در مخاطبان ایجاد می کند؟
- لوگو در رقابت با سایر برند ها چگونه عمل می کند؟
- آیا قصد دارید که تجارت خودتان را گسترش دهید؟
- مخاطبان شما و بازار هدفتان تغییر کرده است؟
- آیا تابه حال تحولی در استراتژی های سازمان داشته اید؟
- محصولات جدیدی دارید؟؟ و یا تغییری در خدماتتان داشته اید؟
- لوگو برندتان گویای کسب و کارتان است یا خیر؟
- هنگامی که به موارد فوق پاسخ داده شد و در نتیجه آن نظر به ری دیزاین لوگو شد باید در جریان 2 مرحله قرار بگیرید:
-
- اشتباهات برندتان در طول این سال ها چه چیزی بوده است؟
- پیام لوگویتان را می خواهید به چه مخاطبانی انتقال دهید؟
- هدف از ری دیزاین لوگو تغییر بخشی از فعالیت ها است یا قصد دارید به طور کامل استراتژی ها و تولیدات تغییر می کنند؟
- رقبای شما چه کسانی هستند؟
- آیا در بازار جهانی هم فعالیت دارید؟
خب همانطور که می بینید موشکافانه و دقیق باید به مساله باز طراحی لوگو بپردازید و با تحقیقات و نیاز سنجی اقدام بنمایید. با این حال در صورتی که نیاز به ایجاد تغییرات در لوگو باشد طبق سوالات مرحله 2 مشخص شد که می توان اقدام کرد.
-
مساله و علت اصلی باز طراحی لوگو چیست؟
شاید سال ها است از لوگویی استفاده می کنید و طی این همه سال متوجه شده اید ساختار و رنگ لوگو احساسات مثبت و هیجانی را در مخاطبتان به وجود نمی آورد و یا از ساختار به روز و ساده ای برخوردار نیست. در بررسی ها باید به فعالیت دیگر رقبای داخلی و خارجی نگاهی انداخت و ریشه های موفقیت یک طراحی لوگو حرفه ای را بررسی نمود. -
از طرفی تحلیل بازار هدفتان و نوع مخاطب، بینش و دانش یک طراح گرافیک را طلب می کند تا بتواند بهترین نتایج را به صورت هدفمند و دقیق به دست آورد. که در این نتایج سلیقه، سن، ارزش ها، رنگ های کارشناسی شده، ساختار و الگو ها مورد نیاز و ایجاد ارتباط با هویت بصری سازمان مورد بررسی قرار می گیرد.
دقت داشته باشید اگر احساس می کنید ریدیزاین لوگو باید انجام شود، حتما از ایجاد طرح پیچیده که دارای جزئیات زیاد هستند خودداری کنید و هم راستا با طرح های جهانی از نمونه های سبک مینیمال و ساده استفاده کنید.
- لوگو های مبهم و نا مفهوم، ذهن افراد را به چالش می کشد که درک را برای مخاطبان دشوار می کند. در عصر فست فود ها، زندگی انسان بر پایه سرعت بنا شده و علاقه ای به صرف وقت برای ترجمه یک لوگو نخواهند داشت.
- این امر باعث می شود که لوگو کمتر مورد توجه و علاقه مخاطبان واقع شود که قطعا نتایج خوشایندی برای برند نخواهد داشت.ریدیزاین؛ تغییر کامل لوگو یا بخشی از آن
به این موضوع توجه داشته باشید که ریدیزاین لوگو همیشه به طور کامل باعث تحول کامل آن نمی شود. گاه لوگو از طرح استاندارد و ایده آلی برخوردار است و تنها حذف یکسری جزئیات و یا تغییرات رنگ، آن را مدرن و به روز می کند. - در این زمینه حتما به تیم های حرفه ای و خلاق گرافیکی مراجعه کنید تا طبق دانش و تجربه ای که دارند بهترین ها را به کسب و کارتان ارائه نمایند.استاندارد های مهم در باز طراحی لوگو
اکنون زمان لوگوهای آماتور و غیر حرفه ای یا جزئیات زیاد و شلوغ به سر رسیده و باید بساط خود را برچینند و جایگاه را به نشانه ها و لوگو های مدرن و جذاب بسپارند. - استاندارد ها در باز طراحی لوگو برای هر برند با برند دیگر متمایز است و نمی توان به طور مشخص قطعیتی را در نظر گرفت. با این حال استاندارد ها می گویند:مخاطبان تغییر کرده اند.
نیاز بازار جهانی تغییر کرده است.
المان های قدیمی قابل فهم نیستند.
پیام برند در این زمان چیست؟
رنگ تخصصی برند چیست؟در هر یک از موارد فوق افراد کارشناس، طراح و حرفه ای وارد عمل می شوند و با شناخت نیاز های برند، لوگویی را ارائه می کنند تا در طی سالیان سال احتیاجی به ایجاد تغییر در آن نباشد.
چه لوگو هایی نیاز به ری دیزاین لوگو دارند؟
این مساله تنها متوجه دسته ای خاص از مشاغل نمی شود بلکه با توجه به استاندارد ها و نیاز برند ترجیح داده می شود طراحی آن مجدد صورت گیرد. - می توانید نگاهی به ریدیزاین لوگو نایک، اپل، بانک های جهانی، فایر فاکس، گوگل و… بسیاری از برند های مطرح بیاندازید تا بدانید ری دیزاین لوگو متعلق به برند و حرفه ی خاص نیست.
-
نیاز لوگو در طراحی مجدد
به طور کلی طبق نیاز سنجی هایی که برای طراحی مجدد لوگو صورت گرفته است، بهتر است تغییرات لوگو همراستا با سیاست ها و استراتژی های شرکت باشد و با تکنیک های روز دنیا پیاده سازی شده باشد. - عموما طراحان از ساختار طراحی فلت در طراحی مجدد لوگو استفاده می کنند که بسیار هم مورد استقبال عموم قرار گرفته است. لوگو هایی که از دیرباز تا کنون با محبوبیت و شهرت تمام و کامل، در حال فعالیت هستند، حتما حرفی برای گفتن به رقبا دارند و اتصال قدرتمندی را با مخاطبان خود برقرار کرده اند.
- بهتر است در طراحی مجدد لوگو های قدیمی به طرح اصلی صدمه و لطمه ای وارد نشود و آن را از هویت و ماهیت اصلی دور نکند.
- با حذف موارد غیر ضروری، تغییر رنگ و یا ایجاد فضای جدید در اطراف طرح اصلی لوگو می توان اینبار طرح لبخند و حس رضایت را به گونه ای متفاوت بر لبان مشتریان و مخاطبان برند نشاند.
- ارتباط گسترش کسب و کار با ریدیزاین لوگو
اجازه دهید از نمونه ی ملموس و راحت تری در رابطه با این موضوع استفاده کنیم. هنگامی که قصد دارید تحولات عظیمی را در افکار و نوع زندگی خودتان ایجاد کنید، کم کم به فکر می شوید خانه ای جدید، خودروی لوکس و تیپ ظاهری متفاوتی نسبت به قبل داشته باشید. - قطعا دوستانتان با دیدن این تحولات در زندگی تان پی می برند وضعیت مالی، نوع تفکرات، سبک زندگی و دیدگاه های شما نسبت به قبل بسیار تغییر کرده و در برخورد با شما دائما به دنبال دیدن تحولات و اصلاحات جدید هستند.
- با این حال هنگامی که از یک لوگوی باز طراحی شده و یا ریدیزاین شده رو نمایی می شود، جامعه منتظر دریافت محصولات، خدمات و تحولات جدید و به دنبال بهبود و ساماندهی های بیشتر است.
- قطعا در پی هر باز طراحی لوگویی، گسترش و ارتقائی نهفته شده است. پس اگر قصد ری دیزاین لوگو خودتان را دارید حتما به سوالات مرحله 1 با دقت کامل پاسخ دهید.
ریدیزاین لوگو در چاپیرو
کسب و کار های خرد و کلان، داخلی و بین المللی و فیزیکی و مجازی همه می توانند ریدیزاین لوگو را با توجه به نیاز خودتان داشته باشند.
شاید ایجاد تغییرات به نظر خیلی راحت و ساده باشد؛ اما باید ببینید چه بازخورد هایی از آن دریافت می کنید؟ افراد و تیم هایی که در زمینه ریدیزاین لوگو فعال هستند با این چشم انداز اقدام به اعمال تغییرات می کنند که برند فیدبک ها، بازخوردها و نتایج بسیار متفاوت و مثبتی را داشته باشند.
در انتخاب طراحان گرافیک دقت داشته باشید، هزینه ای که در این زمینه صرف می کنید منجر به دوباره کاری و صرف هزینه های بیشتری نشود.
طبق تجربه چاپیرو در ریدیزاین لوگوی کسب و کار های مختلف، علت اصلی بسیاری از باز طراحی ها را می توان در:
قدیمی شدن لوگو
جزئیات زیاد و پیچیدگی
طراحی آماتور و غیر حرفه ای
نیاز برند به انتقال پیام با قدرت بیشتر
شناسایی کرد.
در این راستا همواره بر آن بودیم تا با تحلیل و بررسی های تخصصی به طراحی مجدد لوگو بپردازیم و شایسته ترین الگو ها را به متقاضیانمان ارائه کنیم.
در صورتی که تمایل به طراحی یا باز طراحی لوگو برند خود دارید می توانید با چاپیرو تماس گرفته و با دریافت مشاوره های رایگان اقدام به ثبت سفارش ری دیزاین لوگو کسب و کارتان نمایید.