تولید محتوای گرافیکی
محتوای گرافیکی چیست و چه کاربردی دارد؟
بازاریابی محتوا یک رشته تخصصی می باشد که در ایجاد تعاملات معنیدار با مخاطبان نقش کلیدی دارد و میتواند مخاطبان شما را به مشتریان شما تبدیل کند. برای بازاریابان محتوا بخش بسیار مهمی از استراتژیهای کاربردیشان، گرافیکشان است. محتوای گرافیکی، اعم از فیلم، تصویر ثابت، اینفوگرافیک یا نمودار و…به بخش مهمی از هر استراتژی محتوا تبدیل شدهاست.
همانطور که یکضرب المثل قدیمی اشاره میکند، ارزش یک تصویر می تواند از هزار کلمه بیشتر باشد و از آنجایی که با گسترش روزافزون کسبوکارهای اینترنتی، صاحبان مشاغل برای دیدهشدن نیاز به تبلیغاتی دارند که جذابتر و متفاوتتر باشند؛ بنابراین در ادامه به بررسی اهمیت تولید محتوای گرافیکی میپردازیم و اینکه چرا باید از کارشناسان خبره در این زمینه استفاده کنیم و کمک بگیریم. پس با تیم چاپیرو همراه باشید.
در این مقاله سعی ما بر این است که بتوانیم پکیجی از راهکارهای مفید و کاربردی را به شما ارائه دهیم، پس توصیه می کنیم؛ تا انتهای مسیر با ما همراه شوید تا سیاست هایی که لازم است برای کارتان در نظر بگیرید را به شما آموزش بدهیم.
حیات کار شما چیست؟
فکر کنید وارد بازار بزرگی می شوید که در ویترین تمامی مغازه ها به جای استفاده از وسایل و خدماتی که دارند، انبوهی از نوشته ها و لیست قیمت ها باشد و وسیله ای برای نمایش یا دیدن کالای مورد نظر حتی از نزدیک هم وجود نداشته باشد.
چه اتفاقی برای شما می افتد؟
آیا می توانیدچیزی را انتخاب کنید؟
آیا حتی می توانید خریدی انجام بدهید؟
مطمئناً غیر ممکن یا حتی بسیار دشوار است؛ زیرا مغز انسان تصاویر را خیلی زودتر و سریعتر از اصطلاحات و کلمات متوجه می شود. به همین دلیل، همه ی ما نام برند های مختلف را با دیدن عکس های آنها، به زبان می آوریم.
حالا به این فکر کنید که وارد سایتی می شوید. برای اطلاع گرفتن از محتوای آن، اگر فقط با انبوهی از متون و تیتر های بزرگ و جمله های گوناگون روبرو شوید آیا فرصت کافی برای خواندن تمامی آن مطالب را دارید؟ جزئیات آن را متوجه خواهید شد؟ مسلماً پاسخ شما خیر است چون ما همیشه به دنبال سریع ترین گزینه برای رسیدن به مقصود و هدف خود هستیم.
با این مثال ساده متوجه خواهیم شد که در کسب و کارهای دیجیتال هم برای دیده شدن و جذب مخاطبانی که بتوانیم مفهوم مورد نظر خود را به او انتقال دهیم، به تولید محتوای گرافیکی احتیاج داریم.
همانطورکه می دانید اصطلاحات بسیار زیاد، ممکن است برای مخاطب مبهم و گنگ باشد و یا یک واژه برای دو شخص، معنای کاملا متفاوتی را بدهد. پس برای رفع این مشکل باید از کاربرد شیوه های مختلف بصری استفاده کرد و رنگ و روی تازه ای با افزودن تصاویر به متن های خشک و سرد داد.
شما باید ظاهر و احساس کارتان به گونه ای جذاب باشد که بتواند از هدف شما حمایت کند. برای این کار باید به سلایق مختلف، همزمان با احساسات کاربران خود توجه کنید. همانطور که تولید کننده، کالایی را متناسب با سلیقه ی عموم افراد تولید و تهیه می کند.
گرافیک که به معنی استفاده از هنر بصری برای خلق آثار می باشد، کارآیی بسیار زیادی در انتقال مفهوم درست خدمات شما دارد. پس بهتر است اینگونه بیان کنیم: طراح گرافیک و تولید کننده دو جزء اصلی برای بالا بردن کیفیت هر کاری هستند و این دو، در کنار هم می توانند باعث به وجود آمدن نوآوری و خلاقیت شوند.
همانطور که از نامش پیداست و در تعریف قبلی خاطر نشان کردیم که گرافیک به چه معنا می باشد، این عنصر مهم برای رساندن مفهوم کلی کار شما به مخاطب می باشد و باید به گونه ای از آن استفاده کرد که در زمان محدود پیام را برساند و یا حتی باعث شود قصد اصلی شما انتقال پیدا کند.
این کار باعث می شود، نشر یک موضوع و محتوا در بین مخاطبین، زودتر اتفاق بیفتد و سرعت ورود شما به بازار خیلی سریع تر از قبل و حتی سریع تر از دیگران باشد.
این مورد را حتما باید یادآوری کنیم که در این روش، به دلیل بهره گیری از امکانات جذاب و ارزشمندی که دارد، قدرتمندترین راه بین موارد دیگر را انتخاب کرده اید.
به دلیل این که تصاویر یکی از بهترین و ماندگار ترین رسانه ها هستند، شما باید با انتخاب مناسب آن ها در بازی رقابت از بین رقبای خود سبقت بگیرید و در بازی رقبا پیروز شوید.
با استفاده از گرافیک می توانید نقش هایی را در ذهن مخاطب بوجود آورید که ترغیب شود مطالب را بخواند و برای رسیدن به نتیجه ی کار علاقه داشته باشد یا کار شما آنقدر قوی باشد که نقش همیشگی در خاطر فرد به وجود آورید تا با شنیدن اسم شما تصویر برند شما یا کلیت کار گرافیکی شما را به یاد آورد.
وقتی محتوای فعالیت شما به طور صحیح ارائه شود، تعداد کسانی که مطالب و جزئیات آن را میخوانند بیشتر و بازدهی کار شما بالاتر می رود و به خواسته های خود نزدیک می شوید.
نکته ی طلایی برای داشتن نتیجه ی دلخواه شما این است که باید به روز باشید و به طور منظم از الگو های درست استفاده کنید تا جزء انتخاب های اولیه شوید، تا جایی که رتبه ی نخست را در موتور جستجوی گوگل بدست آورید.
هدف دیگر این است که اعتبار برند شما بین بقیه بالاتر برود و اعتماد دیگران را به خود جلب کرده و در نهایت با همه ی این تلاش ها، مشتری مورد نظر پیدا شود.
بصورت خلاصه می توان موارد زیر را برای دلایل نیاز به تولید محتوای گرافیکی ذکر کرد:
-
محتوای گرافیکی، برند شما را بهیادماندنی میکند.
هیچچیز مثل یک گرافیک خوب باعث جلبتوجه سریع مصرفکننده نیست. یک گرافیک خوب میتواند یک محصول جدید را به نمایش بگذارد، آمار را بهتر توضیح دهد و خود را در حافظه مصرفکننده جاودانه کند.
-
باعث خودنمایی در شبکههای اجتماعی میشود.
همه ما اوقاتی از روز را صرف وبگردی و دیدن شبکههای اجتماعی میکنیم و با انبوهی از مطالب و محتوا روبهرو میشویم. در این بین، تنها برخی از مطالب چشمگیر هستند و باعث میشوند تا مکث کنیم و آنها را بخوانیم که غالباً پستهایی با گرافیک های جذاب می باشند.
پس بسته به مخاطبان هدف خود و بازخوردها و فیدبک هایی که از آنها دریافت میکنید، پستهای جذاب قرار بدهید، از تصاویر پرجنبوجوش، رنگارنگ، خندهدار یا حتی تکاندهنده نیز استفاده کنید.
رمز موفقیت شما در جلب نظر مخاطبانتان است. باید پستها به نحوی گیرا باشند که مخاطبان در پیج شما میخکوب شود و ساعتها به مطالعه مطالبتان بپردازند. تنها با این روش، مخاطبان شما به مشتریهای وفاداری برای شما تبدیل میشوند.
-
سبب تولید محتوای کاربردی جدید میشوند
تولید محتوایی که بتواند در طول مسیر بازاریابی مجدداً مورد استفاده قرار بگیرند، بخش کلیدی هر استراتژی تولید محتوا است.
استفاده از تصاویر بصری، یکی از سادهترین روشها برای انجام این کار است. به این صورت که میتوانید یک تصویر جدید و یا یک ویدئو به یک پست در وبلاگ موجود خودتان اضافه کنید و به این شکل محتوای سنگین متنی خود را با یک محتوای گرافیکی ساده و قابلهضم همراه کنید.
– محتوای گرافیکی، نقش مهمی در رساندن پیام مدنظر شما در کمترین زمان ممکن به مخاطبانتان دارد.
– سبب افزایش رتبه سایت شما در گوگل میشود.
و…
با محتوای گرافیکی، میلیونی دیده شوید:
با استفاده از محتواهای گرافیکی، می توانید پستهای جذابی خلق کنید و سیل عظیمیاز فالوورهای سرازیر شده به پیج خود را ببینید و لذتش را ببرید. پس محتوای گرافیکی و معجزهی آن در دیدهشدن میلیونی را حتما جدی بگیرید.
محتوای گرافیکی به ارائه بصری اطلاعات درون یک متن، ازجمله، تصاویر، نمودارها، تصاویر، عکسها، کلیپهای ویدئویی یا هر نوع تصویر دیگر اشاره دارد.
بسیاری از افراد در تولید محتوای گرافیکی برای وبسایتهای خود مشکلدارند. این کار باید توسط افراد متخصص و با علم و دانش و حوصلهی بالا انجام شود. این محتوا، منبع حیات وبسایت شما است. اگر بهخوبی ارائه نشدهباشد، بازدیدکنندگان شما بلافاصله بدون دیدن صفحات وبسایت و پیج شما، از آن خارج میشوند.
در حقیقت، هرچه سرعت خارج شدن بازدیدکنندگان از پیج و وبسایت شما بیشتر باشد، احتمال فروش شما کمتر است.
به همین دلیل، بسیار مهم است که محتوای گرافیکی ایجاد کنید که دارای محتوای جامع و سئو شده نیز باشد. در این راستا، تیم چاپیرو با بهرهگیری از مجربترین کارشناسان تلاش میکنند که جامعترین و باکیفیتترین محتوا را در زمانی کوتاه برای شما فراهم آورند.
محتوای گرافیکی همانند شمشیر دو لبه است. به این صورت که: هم میتواند باعث رونق و شکوفایی کسبوکار شما شود و هم میتواند آن را خراب کند. وقتی محتوای گرافیکی شما بهگونهای مؤثر بیان شود، قطعاً مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد. این بدان معناست که میزان بازدید از وبسایت شما افزایش مییابد.
شما میتوانید از محتوای گرافیکی برای جذب هر چه بیشتر مشتریان به سایت خود استفاده کنید و شاهد افزایش فروش محصولات شرکت و کسب و کار خودتان باشید.
یک محتوای گرافیکی که باکیفیت بالا طراحی شده باشد، به افزایش رتبه شما در گوگل و در نتیجه بیشتر دیده شدن تجارت شما و بهتبع آن افزایش جذب مشتریان و فروش شما کمک زیادی میکند.
ابتدا باید خواندن آن محتوا برای ما آسان و راحت باشد و مشتریان بتوانند سریع و راحت مفهوم را متوجه شوند تا تصمیم بهتری بگیرند.
باید از هر آنچه که در محتوایتان استفاده می کنید، کیفیت مناسب به همراه کنتراست بالایی داشته باشد تا خواننده به موضوع جذب و علاقه مند شده و مفهوم را درک کند .
دومین مورد این است که باید برای کار خود زمان بخرید، یعنی فرصت مناسب داشته باشید تا خوب فکر کنید و کلمات کلیدی را انتخاب کنید.
انواع مختلفی از تولید محتوای گرافیکی وجود دارد که میتوان از هرکدام برای رساندن پیام استفاده کرد. در این مورد هم باید توجه لازم را داشته باشید تا با آگاهی کامل از بین گزینه ها بهترین مورد را انتخاب کنید.
در بین بیشتر طراحان گرافیکی، چند نوع محتوا از بقیه مورد توجه خاص تری قرار گرفته است که به طور مفصل به چند مورد از آن ها می پردازیم.
۱.اینفوگرافیک
۲.موشن گرافیک
۳.عکس نوشته
۴.اسکرین شات
۵.اسلاید
۶.طراحی استیکر
چرا چاپیرو را برای تولید محتوای گرافیکی انتخاب کنیم؟
چاپیرو با استفاده از تیم تخصصی تولید محتوای گرافیکی، پروژه مدنظر شما را با بهکارگیری از ایدههای نو و خلاقانه باکیفیت تضمینی و عالی انجام میدهد. پس با ما همراه شوید تا با هزینه مقرونبهصرفه و در کوتاهترین زمان ممکن، بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید و در دنیای رقابتهای تجاری از حریفان خود سبقت بگیرید.
نتیجه گیری کلی
هر کاری که برای آغاز آن اقدام کرده اید به تجربیات فراوانی نیاز دارد که باید آن ها را رعایت کنید، نکاتی را در نظر داشته باشید و از تکنیک هایی استفاده کنید که کاملاً با مسائل روز منطبق باشند.
کار تولید محتوای گرافیکی هم نیز به همین صورت است. حالا اگر می خواهید برای شروع کار تولید محتوا اقدام کنید، باید موارد زیر را به خوبی به خاطر داشته باشید تا در این مسیر موفق شوید.
ایده پردازی اولین قدم است و هر محتوایی که می خواهید تولید کنید، ابتدایی ترین چیزی که لازم دارید، ایده است که بتوانید آن ایده را به بهترین شکل نمایش بدهید.
دومین راه پیدا کردن منابع معتبر می باشد، قطعاً همه ما اطلاعات کافی درباره موضوعات مختلف برای تولید محتوا نداریم پس برای این کار باید جستجو را شروع کنیم و منابع معتبری رو در دنیای وب پیدا کنیم.
سومین کار بررسی رقیبان در زمینه ی فعالیت ما است. چیزی که بررسی رقبا را جدی تر می کند، پیدا کردن مواردی برای دو مرحله قبلی است. یعنی شما با بررسی رقبا ایده می گیرید و منابع معتبری رو پیدا می کنید.
چهارمین فرآیند، فراهم کردن شرایط محیطی است که نوع وسیله ای که می خواهید از طریق آن محتوا تولید کنید، مکانی که برای تمرکز بیشتر نیاز دارید را برای شروع باید در نظر بگیرید.
پنجمین و آخرین فرآیند، پیدا کردن کلیدواژه های مهم و پرجستجو می باشد.
از کلیدواژه ها برای تولید محتوا، مخصوصاً تولید محتوا سایت که یک نکته حیاتی است، به هیچ وجه نباید غافل شوید.
همیشه برای بالا بردن سطح دانش و آگاهی خود در این زمینه باید به موارد متعددی همچون خواندن مطالب مجله ها و سایت هایی که در این راستا فعالیت دارند توجه کنید چون شما را در مسیر پیشرفت قرار می دهد و می توانید برتری بین سایر رقبا را به دست بیاورید.
برداشت پایانی
از بین انواع مختلف محتوا اعم از محتوای متنی، محتوای صوتی، محتوای گرافیکی و… همچنان با اختلاف محتواهای گرافیکی، تأثیر زیادی در سیاست های بازاریابی دارند. زیرا یک تصویر یا فیلم که به صورت هر کدام از موارد بالا تهیه شده باشد، از هزاران متن و صدا گویاتر و قابل درک برای پیدا کردن نیاز مخاطب است.
رمز عبور از مسیر ناهمواری که بین رقبا وجود دارد و رسیدن به پیروزی، استفاده ی درست و مناسب هر کدام از این محتواها را می طلبد که با در نظر گرفتن شرایط کاری خود می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.
یادتان باشد به هیچ وجه نباید از عملکرد این نوع محتوا چشم پوشی کنید؛ اما در عین حال، نیاز است به انواع دیگر محتوا هم توجه داشته باشید و بستری برای به وجود آمدن ترافیک وب سایت ها با استفاده از محتواهای مختلفی اعم از اینفوگرافیک ها و موشن گرافیک ها فراهم کنید.
تولید محتوای گرافیکی جزء جدا نشدنی رسانه ها و هر آنچه که به دنیای امروز مربوط می شود است به همین دلیل شناخت این مسئله برای رونق حرفه ی شما در هر زمینه ای که باشید بسیار ضروری است.
لذا این کار باید با دقت بیشتری انجام شود تا، تأثیرات واقعی خود را بگذارد و شما هم گام های استواری در زمینه ی فعالیت خود بردارید.
برای رسیدن به این هدف تیم هنرمیکس در کنار شماست و با فعالان حرفه ای در زمینه تولید محتوای گرافیکی به شما کمک خواهد کرد.