بررسی اثرات کرونا بر آینده گرافیک
با ورود کرونا بسیار از مشاغل و کسب و کار ها با بحران اقتصادی خیلی جدی ای روبرو شدند؛ که هرگز در کل جهان چنین تصوری نمیرفت که یک نانو ویروس تا این حد بر تورم، اوضاع اقتصادی، نرخ ارز ، کسب و کار و … تاثیر بگذارد.
بسیاری از مشاغل که به صورت حضوری و فیزیکی فعال بودند و کار می کردند، با رکود و افت مالی غیر قابل تصوری روبرو شدند و در عین حال در همین زمان، کسب و کارهایی که به صورت آنلاین فعال بودند، هم هر روز به رشد و پیشرفت بیشتری دست پیدا می کردند.
اکنون در لیست نفرات برتر و ثروتمند دنیا اشخاص و برند هایی را می توانید مشاهده کنید که قبلا چنین قدرتمند نبودند. همه ی این ها را گفتیم تا برسیم به حرفه طراحی و گرافیک که بسیاری از افراد فعال در این زمینه به صورت حضوری فعالیت می کردند و متاسفانه جامعه گرافیک هم مثل بسیاری از مشاغل نیز پس از بحران کرونا متضرر شده است.
حالا قصد داریم که در این مقاله اثرات کرونا بر آینده گرافیک را بررسی کنیم تا بتوانیم سهمی در بهبود وضعیت و پیشرفت اوضاع داشته باشیم. پس با چاپیرو تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
کرونا با جامعه طراحی گرافیک چه کرد؟
متاسفانه طراحان گرافیک، معمولا به صورت ملاقات های حضوری دیدارهایی را با مشتریان خود داشتند که وجود کرونا آن را کم رنگ و حتی محو کرد. شاید در طی برهه ای از زمان، قرنطینه پاسخگوی حفظ سلامت بود؛ اما بعد از مدتی بحث اقتصادی و مالی که به میان آمد؛ که باید در طولانی مدت برای حل آن چاره ای اندیشید.
یک طراح و گرافیست با هنری که دارد، تنها می تواند خدمات هنری را ارائه کند، هرگز نمی توان تغییر ماهیت یا حرفه را به وی پیشنهاد کرد. بسیاری از مشتریان همچنان هنوز هم عادت به ملاقات حضوری دارند و تمایل دارند تغییرات را از نزدیک به طراح بگویند تا اعمال شود. در هر صورت باید راهکارهایی ارائه داد تا هم به نفع طراح باشد و هم مشتریان.
راه حل طراحان گرافیک در بحران کرونا
بهترین و سریع ترین روش در دوران کرونا، آنلاین شدن پروسه طراحی است که کمک می کند به راحتی با مخاطب در ارتباط باشید و بدون محدودیت مکان و زمان سفارشات را دریافت و یا ارسال کنید.
بسیاری از طراحان و تیم های گرافیکی دور اندیش از زمان گذشته، الزام وجود وبسایت را در مرحله اول در دستور کار خود قرار داده اند و اکنون با وجود کرونا نه تنها محدودیتی در ارائه خدمات ندارند؛ بلکه بیشتر از گذشته مور توجه مشتریان جدید قرار گرفته اند.
چاپیرو به شما توصیه می کند فعالیت خود را در بستر اینترنت افزایش بدهید و اسباب آسایش، اعتماد کاربران و مخاطبان خود را فراهم آورید. اکنون در این زمان چه باید کرد؟
طراحی سایت گرافیکی
با طراحی سایت گرافیکی می توانید نمونه کار، مشتریان، اعتبارات، اطلاعات و دسترسی ها را در اختیار مخاطبین خود قرار دهید. برند ها و شرکت هایی که با آن ها همکاری نموده اید کمک بزرگی برای شما خواهند بود تا با آن ها بتوانید به جلب اعتماد کاربران خود بپردازید.
بسیاری از کاربران جهت احراز هویت مجموعه، ممکن است پیگیر استعلام و صحت شرکت باشند که امری کاملا طبیعی است.
اینترنت مهم ترین راه دسترسی به منابع و اطلاعات است که کاربران از سرتاسر دنیا تنها با یک جستجوی ساده و راحت در گوگل به هرآنچه که نیاز دارند دست پیدا می کنند.
با این حال طراحی وبسایت گرافیکی امتیاز بزرگی برای همه محسوب می شود که نه تنها همواره می توانید فعال باشید، بلکه حتی می توانید مشتریان بدون مرز از تمام نقاط جغرافیایی داشته باشید.
تولید محتوای سئو شده
تولید محتوا سهم بسزایی در تبلیغات و بازاریابی وبسایت یک برند دارد که توصیه می کنیم به هیچ وجه از آن غافل نشوید. قدرتی که تولید محتوا به برند می دهد هرگز با هزینه های سرسام آور روش های تبلیغاتی مختلف قابل مقایسه نیست. محتوای سئو شده به شما کمک می کند تا:
کاربران بیشتری از سایت شما دیدن کنند.
ترافیک وبسایتتان افزایش یابد.
رتبه های برتر گوگل و لینک های اول را از آن کسب و کار خود کنید.
قدرت فروش خود را افزایش دهید.
گوگل شما را به عنوان وبسایت مورد اعتماد و معتبر برای همه کاربران شناسایی می کند.
در سراسر دنیا به راحتی به کاربران خارجی هم حتی پیشنهاد داده می شوید.
همه موارد فوق در حالی محقق خواهند شد که محتوا بدون ایرادات نگارشی وساده، راحت و روان بوده، قوانین سئو در نوشتار متن و بارگذاری رعایت شود، اطلاعات کامل و مفیدی ارائه کنید و کاربر پسند باشد. حتی می توانید تولید محتوای وبسایت گرافیکی خود را به تیم های حرفه ای سئو برونسپاری کنید.
-
فعالیت در شبکه های اجتماعی
پس از طراحی وبسایت گرافیکی، چاپیرو پیشنهاد می کند در شبکه های اجتماعی پر مخاطب به صورت مستمر فعالیت داشته باشید و همواره اطلاعات آن را آپدیت و بروز نگه دارید.
پس از گوگل، شبکه های اجتماعی دومین و پر مخاطب ترین راه های تبلیغات کسب و کار های مختلف هستند؛ که می توانید از آن استفاده کنید. بهتر است دامنه سایت با نام و آی دی شبکه اجتماعیتان یکسان باشد تا در همه موارد با یک نام شناخته و معرفی شوید.
از جمله شبکه های اجتماعی پر مخاطب در این روزها؛ می توان به اینستاگرام اشاره کرد که بسیاری از فریلنسرها (Freelancer) درآمد های شگفت انگیز و کلانی از این طریق به دست می آورند. همچنین شبکه های اجتماعی فعال به اعتبار فعالیت و کسب و کار یک گرافیست خواهد افزود.
بهترین خدمات گرافیکی در دوران کرونا
بهترین خدمات گرافیکی آن است که در سریع ترین زمان ممکن، بهترین خروجی ها را با بالاترین کیفیت و با کمترین دردسر به مخاطب ارائه کند.
اما برخی خروجی های گرافیکی نیاز به خدمات چاپ دارند، که پیگیری مراحل چاپ امری زمانبر و طاقت فرسا است. تیم های گرافیک حرفه ای برای این امر مهم تدابیری اندیشیده اند که تا مراحل چاپ و پیگیری سفارشات را نیز به صورت آنلاین انجام دهند تا با وجود بحران کرونا و محدودیت های جغرافیایی بهترین خدمات چاپ آنلاین را به کاربران خود ارائه نمایند.
از این رو بهترین مرکز چاپ،چاپیرو؛ برای حفظ سلامت مشتریان و جامعه کلیه خدمات چاپ، پرداخت و ارسال را به صورت آنلاین و بدون نیاز حضور مشتری انجام می دهد تا مراحل با سرعت بیشتر پیشرود.
طراحی گرافیک آنلاین
شاید بتوانیم بزرگترین دستاورد همه مشاغل و کسب و کار ها را در دوران کرونا فعالیت آنلاین دانست. بستر تجارت الکترونیک باید پیش از این ها فراهم می شد تا در چنین وضعیت، برخی مشاغل طعم تلخ شکست را تجربه نکنند.
طراحی آنلاین یکی از مهم ترین خدمات چندین ساله تیم چاپیرو است که به مشتریان خود ارائه کرده است. مشتریانی که بدون مرز تنها با جستجویی در اینترنت با ما آشنا و همراه شدند. امروز این امر مهم از افتخارات ما است که با بسیاری از برند های مطرح و بزرگ همکاری داشته ایم که همه مراحل به صورت انلاین صورت گرفته است.
در صورت تمایل می توانید با ما تماس بگیرید و بهترین طراحی ها را از چاپیرو بخواهید.